19

Insåg precis att jag inte behöver jobba idag och det innebär att jag har hunnit tvätta redan, kommer att hinna hänga lite med min älskade bandit Karin och så kommer jag att få titta på sommarens höjdpunkt; Morden i Midsomer! Den serien alltså. Den har allt. Skickliga skådisar, oförutsägbara mysterier, en del snyggt folk och ett enormt emotionellt värde för mig. Morden i Midsomer är det som avrundar en pefekt sommardag hemma hos farmor och farfar, en sommardag där man har rensat ogräs, ätit grillat och sen avrundar med deras helt underbara jordgubbar. Det skär i hjärtat när jag tänker på förra sommaren då jag inte hann hälsa på min farmor och farfar och jag missade i princip hälften av alla Midsomer-avsnitt. Det får inte hända i år! Men jag är realist och en aning medveten om att det nog ändå kan komma att bli så. Mitt yrke sker ju på kvällstid, men jag ska nog lyckas lösa det.

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0