15-14

Gårdagen blev en heldag. Klockan sju gicks det upp. Klockan nio skulle det nämligen vara picknick i Stadsparken. En picknick jag då hann hälsa på innan jag skulle jobba. Klockan tio skulle jag nämligen befinna mig på Studenternas för att stå i kiosk, mot betalning, för en gångs skull. Det blev en produktiv dag i kiosken och jag fick äta hur mycket jag ville, vilket aldrig bådar gott då jag har problem med att hejda mig. Affe som jag stod med är nog en av mina favoritpersoner på den här jorden. Han är till en början läskig, men sen inser man att han är den snällaste person som finns, ett riktigt orginal. Vi fick in mycket pengar hur som helst och jag ägde på huvudräkningen. Är det något jag är bra på så är det huvudräkning med plus och minus. Jag ser det som en av mina gåvor till världen.
Sen var jag hembjuden till mina diskreta och välmenande vänner, myspysparet Lotta och Nisse aka Charlotta och Nils. Nils vän Johan var också där. Tanken var grillning men eftersom det regnade stektes filéerna istället. Under middagen upplevde vi något så skumt som att det regnade på tomterna brevid Nils hus, men inte på Nils tomt. Vi tittade på Fyra bröllop och en begravning och sen en Mark Wahlberg-film som pojkarna i sällskapet uppskattade, Charlotta och jag var dock en aning skeptiska. I vilket fall var det dags att åka hem sen. De har ändrat nattbussens väg så här på sommaren, vilket kändes bra att få reda på så att man vet det i framtiden liksom.

Grattis Nelson Mandela ska jag passa på att säga också. Karln fyllde 90 år igår och fick en stor hyllningskonsert. Jag vill också få en stor hyllningskonsert när jag fyller 90 år eller tidigare. Det ska bli mitt nya mål, uppnå något som ger mig en hyllningskonsert. En spännande iakttagelse att göra då också är att på de senaste stora världshyllningskonserterna har det varit samma storband med, typ U2 och Queen och så vidare. Ska det aldrig komma nya bra storband? När jag fyller 90 måste det ha kommit några som kan fylla ut för Queen och U2, men det känns svårt att tro att musik kommer att bli lika bra som det var på 80-talet, i alla fall aldrig på samma sätt. Fast jag skulle inte bli så ledsen om Chris Brown, Snook och Timbaland var på min hyllningskonsert heller.

Idag är det två veckor kvar. Idag ska jag börja styra upp mitt liv igen. Den här veckan har varit så ouppstyrd på flera sätt, jag måste ändra på lite saker för att jag ska känna mig bekväm i tillvaron. I och med nästa vecka börjar mitt sommarvikariat också, jag är ledig i morgon sen jobbar jag tisdag-söndag, det blir mysigt! Men jag har förmiddagarna lediga i alla fall, så jag är inte helt uppslukad.
Nu borde jag gå och handla massa frukt. Jag är jättesugen på frukt! Har ju bara ätit godis den veckan i stort sett. Min kropp skriker efter nyttigheter, vilket är en ganska okänd känsla.
Nu har det här inlägget blivit alldeles för långt så därför avslutar vi här.

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0