8

Jag blir glad när jag inser att jag faktiskt inte hade någon riktig fjortisperiod i mina tidiga tonår, för hjälp vad jobbiga de är! En hel karavan hamnade bredvid mig på bussen idag. Att de kommer från Enköping tror jag gjorde det hela ännu värre, för så här jobbiga människor har jag inte upplevt tidigare. Lukten, synen och hörseln fick ta sig några smällar. Tuggummiparfym, hårspray, cigarettrök och brunkräm ångade. Brunkräm kanske inte brukar lukta så mycket men här överkonsumerades det så pass att det stack till i näsan.
Mitt hjärta och framförallt mina hårsäckar gråter när jag ser de dåliga blonderingarna. Mjukisbyxor som sitter planerat långt ned så att man kan se spetsstringen.
Att man måste skrika när man pratar för att alla garanterat ska höra en så att man inte försvinner i mängden är också helt logiskt. "Titta på mig, jag ser ut som alla andra men vill inte smälta in så därför ser jag till att prata högst"
Men jag överlevde bussresan, de väldigt livade mobiltelefonsamtalen till trots.

Det är Scrubsmaraton på tv! Lyckan är gjord!

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0