6

6 dagar. 144 timmar. 8 640 minuter. 518 400 sekunder. Det har gått nästan 100 000 sekunder sen senaste inlägget!

Idag har jag gjort tårtor och fått presenter. Släkten kom på besök och firade min och min brors födelsedag. Ett tecken på ålder är när man får vinglas, koppar och skålar i födelsedagspresent. Men jag gillar det! Fick också en massa pengar från min kära gammelmormor, 95 år gammal som är öronmärkta till mitt körkort.
I min släkt blir man gammal! Speciellt tanterna. Ska lätt starta en blogg när det är 100 dagar kvar till min 90 årsdag också. Gud vad kul att jämföra den med den här. Fler gamlingbloggar till världen säger jag!
Idag gick det upp för mig också vad en 18 årspassering faktiskt innebär. Min mor la fram förslaget att vi ska äta på restaurang på min födelsedag. "Då är du 18, då kan du dricka vin." Ja, fan! Det kan jag ju. Hur stört är det på en skala att det är min mamma som får mig att inse att jag från och med om 6 dagar kan dricka alkohol precis när jag känner för det? Det är ju inte för alkoholen som jag är så peppad men det är en grej att inte känna att åldern hindrar en. 
Börjar inse att det inte var så smart att köpa in två potentiella outfits, hur ska jag kunna välja när det väl blir dags? Hej, du ytliga och alkoholfixerade människa! Men jag älskar att fixa till mig, det är kul.
Under den kommande veckan lägger jag upp bilder på outfitsen så får ni avgöra!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0